Dirigent

Conrad Onclin studeerde klarinet bij prof. Walter Boeykens aan het Koninklijk Vlaams Muziekconservatorium te Antwerpen. Daar behaalde hij achtereenvolgens een ‘eerste prijs’ notenleer, klarinet en kamermuziek.

Hij trad op in recitals en concerten met verschillende vooraanstaande Belgische ensembles en orkesten ; o.a. het Clarinet Choir Walter Boeykens, het Filharmonisch Orkest van Vlaanderen en het Brabants Orkest te Tilburg (Nederland). In de periode 1991 – 1992 was hij verbonden als muzikant-milicien aan de Koninklijke Muziekkapel van de Belgische Marine.

Met Flanders Clarinet Quartet gaf hij vele concerten in binnen- en buitenland (Japan, Equador, …). Er werden een aantal CD’s met dit ensemble gerealiseerd.

Conrad Onclin studeerde Hafabra-directie aan de Hogeschool Zuyd – Muziekconservatorium Maastricht bij Jan Cober, Pierre Kuypers en Jo Conjaerts. Hij behaalde er het Bachelor diploma Hafabra met grote onderscheiding. In 2007 behaalde hij zijn Mastersdiploma Orkestdirectie bij Jan Van der Roost aan het Lemmensinstituut Leuven.

Als dirigent werkte hij samen met tal van vooraanstaande musici (o.a. Norbert Nozy, Steven Mead, Piet Vanssichen, Walter Boeykens, …). Naast de K.H. St.-Cecilia Hoeselt is hij momenteel dirigent van de K.H. St.-Martinus Riemst.

Met de K.H. St.-Martinus behaalde hij in 2006 de provinciale én nationale titel op het concerttornooi van Vlamo. Op het WMC te Kerkrade in 2009 en 2013 en de internationale wedstrijd Flicorno d’oro (2011) in Italië, sleepte hij met dit orkest schitterende resultaten in de wacht. Bij de laatste WMC-editie van 2017 behaalde hij 94,33% in tweede divisie.