De Harmonie

De Koninklijke Harmonie Sint-Cecilia van Hoeselt, opgericht in 1895, telt momenteel 60 muzikanten, waarvan meer dan de helft jonger is dan 25 jaar.

Sedert november 2017 musiceert de Harmonie onder leiding van Conrad Onclin.

Jaarlijks organiseert onze harmonie haar traditionele nieuwjaarsconcert in GC Ter Kommen waar we ons publiek telkens verrassen met een nieuw uitdagend repertorium en een gastsolist. Dit jaar is de titel van ons Nieuwjaarsconcert “Allemaal Beestjes” met als gastzangeres Kristel Lamerichs.

In het voorjaar organiseert de harmonie steevast een bijzonder project. In de voorbije jaren was dit o.a. onder de titels “Let Us Entertain You” (3 edities) en “Hoeselt Promms” (5 edities). Telkens dansten de vele enthousiaste bezoekers mee met Belgische popartiesten als Udo, Geena Lisa, Guy Swinnen, Gunther Neefs, …. Andere projecten waren de musical “Zaad van Satan”, het project “Feest in het Park” en diverse filmmuziekconcerten. Op 11 mei 2018 speelden we in de Velinx samen met de K.H. Kunst na Arbeid uit Gors-Opleeuw “In Vlaamse Velden”, een herdenkingsconcert aan de Eerste Wereldoorlog.

Onze harmonie is ook een graag geziene gast bij uitwisselingsconcerten georganiseerd door andere verenigingen. Zo nodigen we ook jaarlijks 2 bevriende orkesten uit op ons pannenkoekenconcert begin november.

De Koninklijke Harmonie St. Cecilia besteedt veel aandacht aan een goede jeugdwerking. Het jeugdorkest “Dubbele Forte” staat open voor jonge muzikanten die hun eerste stappen zetten bij het verkennen van hun gekozen instrument. In de nog jonge ”Hoeseltse KinderAcademie (HKA)” maken kinderen vanaf 6 jaar onder leiding van Veerle Daenen, op een speelse manier kennis met de wondere wereld van de muziek. Ze zingen liedjes, experimenteren met klanken en beweging, maken zelf muziek en verkennen verschillende muziekinstrumenten.